اثر نوشیدن چای دبش 100 گرمی در درمان سنگ کلیه

منشا قابل تایید چای را می توان در چین یافت، جایی که در قرن سوم قبل از میلاد به یک نوشیدنی محبوب تبدیل شد منابع اثبات نشده پیدایش آن را حتی 5000 سال قبل از زمان ما می دانند.

با این حال، در اروپا، صادرات چین تنها توانست در قرن هفدهم جای پای خود را به دست آورد، اما خود را در اینجا به عنوان یک غذای ضروری تثبیت کرد. فرهنگ چای پر جنب و جوش نیز در سوئیس توسعه یافته است.

مصرف چای سوئیسی به صورت ارقام
هر کسی که فکر می کند قهوه به عنوان یک نوشیدنی محبوب تر از چای است، اشتباه می کند طبق مطالعه ای که توسط اداره فدرال ایمنی و دامپزشکی در سال 2014/2015 انجام شد، متوسط ​​سوئیسی ها 2.6 دسی لیتر قهوه و 2.9 دسی لیتر چای در روز می نوشند.

به عنوان یک نوشیدنی، چای دبش 100 گرمی در سوئیس از لوبیای آفریقایی جلوتر است. فقط آب با 1.2 لیتر محبوبیت بیشتری دارد چای به ویژه در میان زنان محبوب است و آنها به طور متوسط ​​3.7 دسی لیتر چای در روز می نوشند از سوی دیگر، مردان تنها به 2.0dl می رسند.

چای

سوئیس چقدر چای می نوشد؟
اما سن و منطقه زبان نیز بر مصرف فردی چای تاثیر دارد به عنوان مثال، چای به عنوان یک نوشیدنی در بین نسل های قدیمی محبوبیت دارد، در حالی که جوانان 18 تا 34 ساله آب و نوشابه را ترجیح می دهند.

چای همچنین در سوئیس آلمانی زبان به همان اندازه در سوئیس فرانسوی زبان محبوب است در اینجا، به طور متوسط، یک نفر در روز 2.9 یا 3.0dl مصرف می کند فقط در کانتون‌های ایتالیایی‌زبان این نوشیدنی محبوبیت خاصی ندارد و تنها 1.9 دسی لیتر برای هر نفر در روز است.

مصرف نسبتاً زیاد چای در مقایسه با سایر نوشیدنی ها مطابق با هرم غذایی سوئیس است که توصیه می کند هر روز یک تا دو لیتر نوشیدنی بدون شیرینی بنوشید.