استفاده از زیتون سبز طارم در خورشت بامیه

درد و التهاب
زیتون کالاماتا دارای اثر ایبوپروفن مانند در کاهش التهاب و درد است.

مطالعات نشان داده اند که 3-4 قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز حاوی مقداری اولئوکانتال (یک آنتی اکسیدان فنولی طبیعی) با اثرات ضد التهابی مشابه دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان است.

دستگاه گوارش
مصرف مکرر ویتامین E و چربی های تک غیراشباع با نرخ کمتر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

این مواد مغذی با خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند زیتون سبز طارم اثر مفیدی بر زخم و ورم معده دارد ترشح صفرا و هورمون های پانکراس را فعال می کند و خطر تشکیل سنگ را کاهش می دهد.

کاهش آلرژی
تحقیقات جدید توضیح می دهد که چگونه زیتون می تواند به کاهش آلرژی کمک کند نشان داده شده است که عملکرد زیتون در سطح سلولی مشابه آنتی هیستامین ها است.

پوست و مو
آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تغذیه، آبرسانی و محافظت از پوست و مو می شود.

مهمترین آنتی اکسیدان ویتامین E است که به صورت خارجی یا بلعیده می شود، ویتامین E از پوست در برابر سرطان، پیری زودرس و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

برای رفع لک های پوستی می توانید صورت خود را با آب گرم بشویید سپس چند قطره روغن زیتون را روی نواحی آسیب دیده بمالید.

قبل از شستشوی پوست، اجازه دهید روغن به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند برای مراقبت از مو، از ماسک روغن زیتون با زرده تخم مرغ استفاده کنید.

* توصیه ها و هر گونه اطلاعات بهداشتی موجود در این سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی است، نه جایگزینی برای توصیه های پزشکی.

اگر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برید یا دارو مصرف می‌کنید، توصیه می‌کنیم قبل از شروع درمان یا درمان طبیعی با پزشک خود مشورت کنید تا تداخل نداشته باشید با به تأخیر انداختن یا قطع کردن درمان‌های پزشکی مرسوم، می‌توانید سلامت خود را به خطر بیندازید.