استفاده از لامپ ال ای دی دست ساز در باطری ماشین پراید

در حقیقت، سازندگان تجهیزات برودتی در نظر دارند از این فناوری به عنوان منبع روشنایی در یخچال و فریزر استفاده کنند.

تولید کنندگان LED 100000 ساعت سوختن بدون مزاحمت را برای اولین مدل هایی که به بازار می آیند تضمین می کنند.

انرژی کم 2-5 ولت برای روشن شدن لامپ ال ای دی دست ساز کافی است برای تولید لامپ هایی که در ولتاژهای بالاتر کار می کنند، کافی است چندین لامپ را به صورت سری قرار دهید.

در نهایت، بخش فعال دیود هسته یک تراشه الکترونیکی کوچک را تشکیل می دهد که در یک رزین مصنوعی شفاف تعبیه شده است: بنابراین، LED ها تحت تاثیر شوک ها و ارتعاشات قرار نمی گیرند.

اما قیمت این کمال ارزان نیست مجموعه ای از شش دیود سفید که نوری معادل یک لامپ 60 وات تولید می کند تقریباً 120 یورو قیمت دارد.

به طور خلاصه، LED ها آماده تسخیر بازار هستند. به خصوص برای بازار خودرو … آنها به دلیل مقاومت در برابر لرزش و ولتاژ کاری پایین در موقعیت ایده آلی قرار دارند بنابراین، نیازی به سوکت، کانکتور و سایر اجزای لامپ نیست.

پایان اپتیک چراغ جلو؟

برای اینکه همه این مزیت های ال ای دی ها تحت الشعاع قرار نگیرند، فقط یک مشکل باقی می ماند و آن کاهش قیمت به حد معقول تری است… ضمن اینکه از آنجایی که نور ساطع شده از ال ای دی ها قابل هدایت است، انتظار می رود جایگزین شود. چراغ های جلو اتومبیل

LED ها از نظر روشنایی عمومی نیز سودمند هستند. Patrice Hennebert، مسئول کاربردهای LED در فیلیپس، بیان می کند که به لطف LED ها، می توان منابع نور را افزایش داد و آنها را تنها بر روی نقطه مورد نیاز متمرکز کرد.

در واقع چرا باید درختان را مثلاً روشن کرد در حالی که فقط باید جاده را روشن کرد؟ علاوه بر این، طول عمر آن نیز هزینه های نگهداری را کاهش می دهد. به گفته مقامات اسرام، روشنایی دیودی ظرف پنج سال آینده انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود که فناوری LED نه تنها در نورپردازی، بلکه در رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و صفحه‌نمایش تلویزیون نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناسان بیان می کنند که در کنار LED ها، لوسترهای طراحی جدید و تجهیزات نورپردازی مناسب برای این سیستم در آینده به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، برخلاف مواردی که هنوز از آنها استفاده می کنیم، منابع نور ثابت خواهند بود، بنابراین نمی توان آنها را تغییر داد.