استفاده از چای کوهی تازه برای روغن ترمز خودرو

چه چیز خاصی در مورد چای کوهی تازه یونانی (tsai tou vounou) وجود دارد؟ این طراوت و سلامتی در یک چای است. ممکن است احساس کنید که در حال پیاده روی در کوه های یونان هستید.

سیدریت که با نام‌های علف‌آهن، چای چوپان و چای کوهی نیز شناخته می‌شود، سرده‌ای از گیاهان گلدار است که به‌طور گسترده برای استفاده در طب گیاهی و همچنین چای گیاهی شناخته شده است. این چای خاص از نظر تاریخی به عنوان “چای چوپان” شناخته می شود زیرا چوپانان یونانی در حالی که گله های خود را به سمت دامنه های تپه هدایت می کنند، از گیاهان چای دم کرده درست می کنند.

این چای متشکل از گل‌ها، برگ‌ها و ساقه‌های خشک شده انتخاب شده از گیاه بومی Sideritis است که به‌طور وحشی در سراسر مناطق کوهستانی یونان رشد می‌کند. این گیاه خاص در دامنه های سنگی در ارتفاعات بسیار بالا (بیش از 1000 متر) یافت می شود.

چای

به گفته محققان، جنس Sideritis شامل بیش از 150 گونه در دسترس است. نباید با چای معمولی غنی از پلی فنول، کافئین و طعم دودی و تلخ به دلیل مشخصات تانیک آن اشتباه گرفت. این چای ساده طعمی شیرین، گلی و خاکی دارد و فاقد کافئین است.

این گیاه برای یونانیان باستان، به‌ویژه برای داروشناس/گیاه‌شناس، دیوسکوریدس، فیلسوف تئوفراستوس و پدر یا پزشکی مدرن بقراط شناخته شده بود.

در آن زمان از آن به عنوان یک گیاه تقویت کننده استفاده می شد که معمولاً برای درمان زخم ها استفاده می شد – به ویژه زخم هایی که از شمشیر یا تیر آهنی به دست می آمدند.

امروزه بیشتر در یونان و اسپانیا مصرف می شود. در یونان می توانید حدود 17 گونه مختلف از کوه های سراسر کشور را امتحان کنید. از اینها فقط یکی کشت می شود و بقیه وحشی هستند. از اسانس های آن در انواع محصولات گیاهی و آرایشی استفاده می شود.