اولین تراکتور موجود در جهان که در موزه لندن نگهداری می شود!

تراکتورهای ارزان قیمت در اواخر دهه 1920 به انقلاب کشاورزی کمک کردند.
تراکتور جان دیر
تراکتور بیل دار نفت سوز John Deere مدل D در سال 1923 معرفی شد و اولین تراکتوری بود که ساخته شد، به بازار عرضه شد و به نام John Deere نامگذاری شد. این خودرو جایگزین واترلو بوی در خط تولید این شرکت شد. در اواسط دهه 1920، یک کشاورز می‌توانست مدل D را با حدود هزار دلار دریافت کند. وزن آن بیش از دو تن است. (عکس از موزه ملی تاریخ آمریکا اسمیتسونیان)
در دهه 1910 با بیش از 150 شرکت تولید کننده انواع تراکتور و مدل‌های مختلف، رقابت شدید شد.

برای حفظ سهم بازار بیل بکهو، برخی از شرکت‌ها شروع به عرضه ماشین‌های خود با قیمتی کمتر از هزینه ساخت آن‌ها کردند. قیمت های پایین امکان خرید تراکتور را برای هزاران کشاورز خرده پا فراهم کرد و مالکیت آن افزایش یافت. در سال 1916، حدود 20000 تراکتور در ایالات متحده فروخته شد. تا سال 1935 این تعداد به بیش از 1 میلیون افزایش یافت.

لیبهلد اضافه می کند که نفت سفید دومین عامل مهمی بود که باعث افزایش فروش تراکتور شد  و همچنین قیمت بیل مکانیکی صفر کیلومتر یکی از گران ترین بیل مکانیکی ها نیز به شمار می آید.

او می‌گوید: «واترلو بوی نفت‌سفید کار می‌کرد و در آن زمان زیرساخت‌هایی برای عرضه و فروش نفت سفید وجود داشت که آن را بسیار مصرف‌کننده می‌کرد». فروشگاه‌های سخت‌افزار به زودی نفت سفید را به قیمتی بیشتر از لامپ و اجاق می‌فروشند.

قیمت بیل بکهو صفر تبریز امروزه به دلیل تقاضای زیاد افراد با کاهش شدیدی روبرو بوده است و همچنین از فروش بالایی روبرو شده است.

  • منابع:
    1. Five ways the tractor changed American farming
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از این روش ها به یک کارآفرین تبدیل شوید
    2. با مایع ظرفشویی به هیچ وجه آینه ی اتاقتان نمی شکند
    3. جلد مدارکی که در مجاورت نور خورشید برق تولید می کند
    4. گردو معمولا به عنوان میان وعده مصرف می شود