با استفاده از جیوه یک سوخت جدید وارد بازار می شود

جیوه که نقره زنده (نماد شیمیایی جیوه، عدد اتمی 80) نیز نامیده می‌شود، یک عنصر شیمیایی و فلز واسطه است که در دما و فشار اتاق مایعی نقره‌ای و سنگین است.

ذخایر طبیعی مواد معدنی جیوه دار، معمولاً به شکل سینابار، سولفید جیوه، در سراسر جهان یافت شده است و یکی از اصلی ترین مواد در بدن سگ های نگهبانی به شمار می رود.

جیوه عنصری در ساخت برخی از مواد شیمیایی، رنگ ها، باتری ها، اقلام الکترونیکی و لامپ های فلورسنت استفاده می شود.

این ماده اصلی تشکیل دهنده آمالگام های دندانپزشکی سنتی است.

در برخی از دماسنج ها، فشارسنج ها و دیگر انواع دستگاه های علمی استفاده می شود.

ترکیب ارگانومرکوری Thiomersal (که معمولا Thimerosol نامیده می شود) یک عامل ضد باکتری و ضد قارچی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد برای اطلاعات بیشتر به سایت آراد برندینگ مراجعه نمایید.

سنگ سینره هنوز در برخی فرهنگ ها برای درمان های پزشکی استفاده می شود.

جیوه و بسیاری از ترکیبات آن بسیار سمی هستند و باید با دقت زیاد مورد استفاده قرار گیرند.

برای جلوگیری از استنشاق و تماس با پوست، آنها را در ظروف در بسته نگهداری می کنند.

سمی ترین ترکیبات جیوه نمک های محلول آن (مانند کلرید جیوه) و ترکیبات آلی (مانند متیل جیوه) هستند و البته عکس تلویزیون جیوه دار خود نشان از این حقیقت می باشد.

ترکیب ارگانومرکوری Thimerosol به طور گسترده ای به عنوان یک عامل ضد باکتری در درمان واکسن های چند دوز استفاده می شود که مستلزم تزریق Thimerosol همراه با واکسن به بیمار است.

نگرانی از اینکه Thimerosol موجود در واکسن های مورد استفاده در نوزادان ممکن است در ایجاد اوتیسم نقش داشته باشد، در ایالات متحده و چند کشور دیگر منجر به جایگزینی درمان های چند دوز با درمان های تک دوز بدون جیوه شده است، حتی اگر علت از Thimerosol به اوتیسم اثبات نشده باشد.

نگرانی در مورد آسیب های احتمالی سلامتی ناشی از جیوه در پرکردگی های دندان، باعث توسعه و استفاده از آمالگام های بدون جیوه شده است و قیمت هر گرم جیوه قرمز در جداول رسمی کشورها موجود می باشد.

  • منابع 
  1. Mercury (element)
  • تبلیغات
  1. علت استفاده از عسل توسط مصریان باستان
  2. تبدیل گوشت گوساله با تغییرات ژنتیکی به گوشت خوک
  3. از پاسخ دهندگانی که اثرات بالقوه منفی استفاده از محصولات پاک کننده
  4. آیا می دانستید ماهی آنجل تا سی دقیقه می تواند بیرون از آب زنده بماند