تجهیزات پزشکی برای پای پرانتزی و ۷ نکته درباره تبعات افراط در مصرف آن

تجهیزات پزشکی برای پای پرانتزی معلولان نیز شامل واکر، ویلچر و بالابر بیماران است. در صورت کاهش یا عدم تحرک بیمار، لیفت بیمار امکان انتقال بیمار را از تخت به صندلی در ایمنی کامل می دهد.

علاوه بر این، این محصولات ارتوپدی تقریباً به طور اجباری برای زنان دارای ناهنجاری های پا یا سابقه شکستگی توصیه می شود.

در نهایت کفش های ارتوپدی این روزها در طرح ها و رنگ های زیادی موجود است و خانم ها به راحتی می توانند آن ها را با لباس خود هماهنگ کنند.

“دستگاه سفارشی هر وسیله ای که به طور خاص مطابق با نسخه کتبی یک پزشک متخصص واجد شرایط ساخته شده است که تحت مسئولیت او ویژگی های طراحی خاصی را ارائه می دهد و فقط برای استفاده یک بیمار خاص در نظر گرفته شده است.

طبق مقررات قانونی موجود، وسایل پزشکی (پروتزها، ارتزها) در یک فعالیت تخصصی «به منظور غلبه بر برخی کمبودهای ارگانیک یا فیزیولوژیکی» مورد استفاده قرار می گیرند .

فعالیت های مربوط به ساخت تجهیزات پزشکی برای پای پرانتزی توسط سیستم های بیمه ملی پشتیبانی می شود. طبق هدف این کار در رومانی دسته‌بندی‌های زیر یافت می‌شود .

ارتزهای پا، تکیه‌گاه‌های قوس، کفش‌های ارتوپدی (چکمه‌ها و کفش‌ها با انواع زیر: ناهنجاری‌ها، با فنر، قطع‌های متاتارس و فالانژ، پایین‌تر ناهماهنگی اندام).

مقررات موجود در مورد وسایل پزشکی تعاریف زیر را ارائه می کند.

با تجزیه و تحلیل تعاریف تجهیزات پزشکی برای پای پرانتزی که در بالا ذکر شد، می بینیم که علاوه بر «تولیدکننده»، در مورد تجهیزات پزشکی برای پای پرانتزی سفارشی، «پزشک واجد شرایط» یا «هر شخص دیگری که به موجب صلاحیت حرفه ای خود مجاز باشد» اضافه می شود.

شایان ذکر است که استاندارد EN ISO 13485: 2016 در بخش “شرایط و تعاریف” تعریفی را برای دستگاه پزشکی درج می کند اما برای “دستگاه سفارشی” تعریفی را شامل نمی شود .

ساخت دستگاه پزشکی با هدف در دسترس قرار دادن آن برای استفاده، و اطمینان از انطباق با مقررات قابل اجرا، مگر در مواردی که دستگاه دوم مطابق با قوانین موجود در وظیفه نهاد دیگری باشد.

به همین معنا، فرآیند طراحی و یا ساخت ممکن است علاوه بر ساخت، فعالیت‌های دیگری مانند «توسعه مشخصات» را نیز شامل شود.

مشاهده می‌شود که در مورد دستگاه سفارشی در داده‌های ورودی فرآیند طراحی، نسخه تعیین‌کننده است و مسئولیت آن بر عهده پزشک یا هر شخص دیگری است که به واسطه صلاحیت‌های حرفه‌ای‌اش مجاز است و طرح خاصی را ارائه می‌دهد.