تحقیقاتی درباره ی قارچ

قارچ‌ها که در زباله‌های جنگلی دفن شده‌اند یا از درختان جوانه می‌زنند، ممکن است این تصور را ایجاد کنند که ارگانیسم‌هایی خاموش و نسبتاً مستقل هستند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنها ممکن است ارتباط‌دهنده‌هایی باشند.

تجزیه و تحلیل ریاضی سیگنال های الکتریکی که قارچ ها به ظاهر به یکدیگر ارسال می کنند، الگوهایی را شناسایی کرده است که شباهت ساختاری قابل توجهی با گفتار انسان دارند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که قارچ‌ها تکانه‌های الکتریکی را از طریق ساختارهای رشته‌ای طولانی و زیرزمینی به نام هیف انجام می‌دهند. شبیه نحوه انتقال اطلاعات سلول‌های عصبی در انسان. حتی نشان داده است که سرعت شلیک این تکانه‌ها زمانی افزایش می‌یابد که هیف‌های قارچ‌های هضم کننده چوب با بلوک‌های چوبی تماس می‌گیرند و این احتمال را افزایش می‌دهد که قارچ‌ها از این «زبان» الکتریکی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد غذا یا جراحت با قسمت‌های دوردست خود استفاده کنند. ، یا با شرکای مرتبط با هیف مانند درختان.

 

تصور می‌شود که نقاط داغ قارچ‌های میکوریزا از جمله کشاورزی، شهرنشینی، آلودگی، کمبود آب و تغییرات آب و هوایی در معرض تهدید قرار دارند و در صادرات قارچ باید مورد توجه قرار گیرد. شبکه های وسیع قارچ های زیرزمینی جهان برای اولین بار نقشه برداری می شوند. برای تحقیق، پروفسور اندرو آداماتزکی در آزمایشگاه محاسباتی غیر متعارف دانشگاه غرب انگلستان در بریستول، الگوهای میخ های الکتریکی تولید شده توسط چهار گونه قارچ – انوکی، آبشش شکافته، شبح و قارچ کاترپیلار را تجزیه و تحلیل کرد.

او این کار را با قرار دادن میکروالکترودهای ریز در بسترهای مستعمره شده توسط رشته های هیف، میسلیوم آنها انجام داد. ما نمی دانیم که آیا رابطه مستقیمی بین الگوهای اسپک در قارچ ها و گفتار انسان وجود دارد یا خیر. آداماتزکی گفت احتمالاً نه. از سوی دیگر، شباهت های زیادی در پردازش اطلاعات در بسترهای زنده طبقات، خانواده ها و گونه های مختلف وجود دارد. من فقط کنجکاو بودم که مقایسه کنم.»

خرید و فروش قارچ

این تحقیق که در Royal Society Open Science منتشر شد، نشان داد که غذا با قارچ و فلفل دلمه این سنبله‌ها اغلب در قطارهای فعالیت، شبیه واژگانی تا 50 کلمه هستند، و توزیع این “طول واژه‌های قارچی” بسیار با زبان‌های انسانی مطابقت دارد. آبشش‌های شکافته – که روی چوب‌های در حال پوسیدگی رشد می‌کنند، و بدن میوه‌دهی آن‌ها شبیه امواج موج‌دار مرجان‌های فشرده است – پیچیده‌ترین «جملات» را ایجاد کرد. به گفته آدامتزکی، محتمل‌ترین دلایل این امواج فعالیت الکتریکی، حفظ یکپارچگی قارچ‌ها است – مشابه گرگ‌هایی که برای حفظ یکپارچگی گله زوزه می‌کشند – یا گزارش منابع جدید کشف‌شده از جاذب‌ها و دافع‌کننده‌ها به سایر قسمت‌های میسلیوم‌هایشان.

او گفت: “گزینه دیگری نیز وجود دارد – آنها چیزی نمی گویند.” نوک‌های میسلیوم در حال تکثیر بار الکتریکی دارند، و بنابراین، وقتی نوک‌های باردار در یک جفت الکترود دیفرانسیل عبور می‌کنند، یک نوک در اختلاف پتانسیل ثبت می‌شود. او افزود که این “رویدادهای پرشور” هر چه نشان دهند، به نظر تصادفی نیستند. با این حال، دانشمندان دیگر مایلند قبل از اینکه بخواهند آنها را به عنوان شکلی از زبان بپذیرند، شواهد بیشتری ببینند. انواع دیگری از رفتار ضربان دار قبلاً در شبکه های قارچی ثبت شده است، مانند حمل و نقل مواد مغذی ضربان دار – احتمالاً ناشی از رشد ریتمیک به عنوان علوفه قارچ ها برای غذا است.

دن ببر، دانشیار علوم زیستی در دانشگاه اکستر و عضو کمیته تحقیقات زیست شناسی قارچی انجمن قارچ شناسی بریتانیا، می گوید: «این مقاله جدید الگوهای ریتمیک سیگنال های الکتریکی را با فرکانس مشابه پالس های مواد مغذی که ما پیدا کردیم، شناسایی می کند.

اگرچه جالب است، اما تفسیر به عنوان زبان تا حدودی مشتاق به نظر می رسد، و قبل از اینکه «قارچ» را در مترجم گوگل ببینیم، به تحقیق و آزمایش بسیار بیشتری در مورد فرضیه های انتقادی نیاز دارد.»