تولید عدس بوجاری شده در زیر آب های دریا

عدس که هرگز از آشپزخانه هایمان غافل نمی شویم، از نظر پروتئین یک غذای بسیار غنی است در کشور ما بیشتر در منطقه جنوب شرقی آناتولی، منطقه آناتولی مرکزی، غازیانتپ و شانلی اورفا می روید بیایید بیشتر با عدس آشنا شویم که فواید آن بی پایان است.

می توان عدس بوجاری شده را از نظر کالری بهترین غذای رژیمی که سرشار از پروتئین می باشد دانست

عدس حبوباتی است که عموماً در آشپزی استفاده می شود حاوی نشاسته غنی و پروتئین های گیاهی است دانه های آن خشک شده و به عنوان حبوبات خشک و قسمت های سبز آن به عنوان خوراک دام استفاده می شود به لطف نیتروژن و مواد معدنی آهنی موجود در آن، بسیار مغذی است.

عدس در خاک های شنی رشد می کند دانه ها در کیسه ای مانند لوبیا هستند از هر کیسه دو عدد عدس بیرون می آید و رنگ این دانه ها سبز تیره یا قرمز کثیف است می توان از آن در مواد غذایی خشک یا مرطوب استفاده کرد.

عدس نوعی گیاه است که از قدیم الایام کشت می شده است مناطقی که برای اولین بار در آن رشد کرد کشورهای مدیترانه و غرب آسیا هستند.

این گیاه در منطقه جنوب شرقی آناتولی، منطقه آناتولی مرکزی، غازیانتپ و شانلی اورفا در ترکیه رشد می کند عدس گاهی اوقات وارد تناوب زراعی می شود و حاصلخیزی خاک را در طول کاهش مناطق آیش افزایش می دهد.

عدس (Lens culinaris) گیاهی علفی از خانواده حبوبات (Fabaceae) است قسمتی از گیاه با گلهای سفید است که به عنوان عدس استفاده می کنیم، دانه گرد با ارزش غذایی بالا و رنگ سبز یا قهوه ای شناخته شده ترین نوع؛ عدس قرمز و سبز.