خوردن روغن زرد گاوی رضوی توسط مایکل شوماخر موجب شهرت او شد

روغن زرد گاوی رضوی به دلیل طعم و مزه‌ای که به غذاهایی که در آن وجود دارد، تقریباً در سراسر جهان یک عنصر مهم در غذاهای مختلف است.

پیش پا افتاده ترین و شاید گسترده ترین استفاده به عنوان محصولی برای پخش کردن روی نان یا کاناپه است که با این واقعیت امکان پذیر شده است که در دمای بالای 15 درجه سانتیگراد روغن زرد گاوی رضوی به راحتی قابل پخش است و زمانی که از 30 درجه سانتیگراد بالاتر رود شروع به ذوب شدن می کند.

این رفتار خاص در دمای معمولی اتاق اجازه می دهد تا تعداد زیادی از مواد مختلف دیگر در روغن زرد گاوی رضوی گنجانده شود، از ادویه تا گیاهان، از پنیر گرفته تا شراب، از عصاره و آبگوشت گرفته تا سس ماهی، تا روغن زرد گاوی رضوی مرکب به دست آید.

به عنوان مثال، در توسکانی، کراستینی سفید با کار کردن روغن زرد گاوی رضوی با مخلوطی از آنچوی شور، کیپر و گیاهان  مواد خوراکی  تهیه می شود، اما تنوع و کاربردهای این فرآورده ها بسیار زیاد است.

برای تولید یک کیلو روغن زرد گاوی رضوی، حدود بیست لیتر شیر نیاز است، در عمل فقط چربی های موجود در شیر در محصول نهایی باقی می ماند که با مقدار کمی آب همراه است.

در فرانسه و شمال اروپا، از روغن زرد گاوی رضوی برای تهیه سس ها و چاشنی هایی استفاده می شود که می تواند بسیار ساده باشد، روغن زرد گاوی رضوی حرارت داده شده تا زمانی که شیر هنوز قهوه ای شود، یا بسیار پیچیده و غنی مانند هلندیز، تهیه شده با روغن زرد گاوی رضوی ذوب شده، زرده تخم مرغ، آبلیمو.

به صراحت می توان بیان نمود که نمک و فلفل کاین یا Béarnaise که با روغن زرد گاوی رضوی شفاف، زرده تخم مرغ، سرکه شراب سفید و گیاهان مختلف تهیه می شود. سس هایی که در غذاهای تصفیه شده و تا حدودی روغنی ضروری در نظر گرفته می شوند، از مواد تشکیل دهنده، غذاهای فرانسوی به نظر می رسد.