درمان بیماری تیروئید با مصرف مداوم پنیر پیتزا رنده شده

اگر فکر می‌کردید دیسک‌های «پنیر» که پیتزای صنعتی شما را تزئین می‌کند موزارلا است، آن را از دست داده‌اید در واقع ACH Optimum lygum است نامی وحشی که به معنای آماده سازی متشکل از نشاسته، عوامل ژل کننده و غلیظ کننده است که جایگزین پروتئین های لبنی می شود این مخلوط، به دور از پنیر بودن، در ترکیب بسیاری از پیتزاها یا غذاهای صنعتی که به عنوان پنیر فروخته می شوند، استفاده می شود.
این جایگزینی باعث صرفه جویی قابل توجهی می شود، پنیر اغلب گران ترین ماده پیتزا است قیمت تمام شده لیگوم ACH Optimum تا 60 درصد کمتر از پنیرهای صنعتی و 200 درصد کمتر از موزارلای واقعی است.

اگر بافت جایگزین نزدیک به پنیر پیتزا رنده شدهباشد، طعم آن یکسان نیست اما مخلوط با سایر مواد یک پیتزا، کم و بیش مورد توجه قرار نمی گیرد.

شرکت آمریکایی Cargill این “پنیر” را که پنیر نیست در سال 2009 ایجاد کرد برای سازنده، ACH Optimum lygum مزایای زیادی دارد این پنیر علاوه بر مقرون به صرفه بودن، چربی کمتر و کالری کمتری نسبت به پنیر دارد، زیرا فاقد پروتئین حیوانی است برای رژیم غذایی بدون لاکتوز یا وگان مناسب است و برای رژیم غذایی حلال یا کوشر مناسب است.

به گفته کارگیل، گرچه فاقد مواد مغذی موجود در پنیر است، لیگوم “همان لذت و حس” را برای دوستداران پیتزا ایجاد می کند اما مشکل جای دیگری است: مصرف کننده معتقد است که محصولی بر پایه پنیر را زمانی می خرد که کوچکترین قطره شیری در آن وجود ندارد.