روبالشی مخمل گلدار به عنوان جایزه نوبل در نظر گرفته شد

روبالشی مخمل گلدار لاتکس، با وجود نرمی، کشسانی و ایجاد احساس راحتی دلپذیر، در مقایسه با روبالشی مخمل گلدار‌های مموری فوم، سفت‌تر است.

هر دو ضد کنه هستند، اما در حالی که حافظه یک ماده ضد حساسیت است، لاتکس اینطور نیست.

در واقع، انطباق بسیار خوب آنها با شکل سر آنها را بسیار راحت می کند.

با این حال، خرید روبالشی مخمل گلدار با کیفیت عالی توصیه می شود، اول از همه به این دلیل که از آنجایی که یک ماده مصنوعی است، بهتر است مطمئن شوید که مواد سمی ترشح نمی کند.

ثانیاً حافظه به گرما حساس است و اگر سوراخ های مناسبی نداشته باشد، تنفس بین روبالشی مخمل گلدار و سر به خطر می افتد.

با این حال، این نوع روبالشی مخمل گلدار ها بسیار تازه و قابل تنفس هستند. علاوه بر این، آنها وزن سر را به خوبی تحمل می کنند و نسبت به آنهایی که در حافظه هستند کمتر محصور می شوند.

“کوسن”: از لاتین قرون وسطی “conixum”، مشتق از “coxa”، یعنی ران، “روبالشی مخمل گلدارتک برای نشستن”.

البته بدون شک در زمان های قدیم مشکلی وجود نداشت که کدام روبالشی مخمل گلدار را انتخاب کند، اما حمایت از سر در هنگام خواب همیشه برای انسان یک ضرورت بوده است.

به عنوان شاهدی بر این، یافته های متعددی وجود دارد که نشان می دهد اولین اجداد روبالشی مخمل گلدار به بین النهرین باز می گردد، حتی اگر آنها فقط سنگ های تراشیده شده بزرگی بوده اند که سر را روی آن قرار می دهند.

از سوی دیگر مصریان باستان از تخته سنگ یا چوبی که با پارچه پوشانده شده و تزئین شده استفاده می کردند و ابتدا آنها را به یک تکه مبلمان تبدیل می کردند.

در چین، روبالشی مخمل گلدارتک‌های خانواده‌های ثروتمند از چینی میناکاری شده ساخته می‌شد که با سنگ‌های قیمتی، مروارید و طلا تزئین می‌شد.