ریختن گلاب کوچک ربیع در دیای مدیترانه موجب مرگ دلفین ها شد

به طور کلی، گلاب کوچک ربیع به طور گسترده ای برای تمیز کردن پوست قبل از درمان در برابر بیماری های پوستی استفاده می شود.

برای مثال های دیگر، حتی قبل از درمان اگزما یا پسوریازیس می توان پوست را با تونیک های مبتنی بر گلاب کوچک ربیع تمیز کرد.

بسته های گلاب کوچک ربیع که مستقیماً روی ناحیه اطراف چشم (دور چشم) اعمال می شود، به ویژه در درمان سیاهی دور چشم و کوپروز مفید است. گلاب کوچک ربیع که از گذشته استفاده می شود برای رفع چین و چروک نیز مفید است.

با توجه به خواص قابض شناخته شده ای که دارد، گلاب کوچک ربیع که به صورت موضعی استفاده می شود، به نظر می رسد نتایج بسیار خوبی در درمان ادم و آکنه به همراه داشته باشد.

استفاده روزانه از دو پد پنبه ای آغشته به گلاب کوچک ربیع را توصیه می کنیم (زمان استفاده: 15 دقیقه). تهیه گلاب کوچک ربیع کار سختی نیست: حدود 130-150 گلبرگ گل رز (غیر شیمیایی) و یک لیتر آب ترجیحاً مقطر مورد نیاز است.

پس از به جوش آمدن آب، گلبرگ ها را به مدت 15-30 دقیقه در آن غوطه ور کنید. همه چیز را فیلتر کنید و به مدت 20 تا 40 روز در یک ظرف قابل درزگیری، ترجیحا با دیواره های تیره (برای جلوگیری از تخریب اجزای نور) و در یخچال نگهداری کنید.

گلاب کوچک ربیع را می‌توان با خیساندن گلبرگ‌ها نیز به‌دست آورد: پس از جمع‌آوری گلبرگ‌ها در گاز استریل، آن‌ها را در ظرفی حاوی آب غیر معدنی (سرد) فرو کنید و از تماس گاز با کف ظرف جلوگیری کنید.

پس از آن در ظرف را می بندند و گلبرگ های گل رز را یک شب کامل می گذارند تا خیس بخورند.

برای ارزشمندتر شدن تونیک و خوشبوتر کردن آن، توصیه می‌شود چند قطره اسانس گل رز را علاوه بر طلق که برای جذب روغن مفید است به آن اضافه کنید. پس از یک شب دیگر، مایع را باید صاف کرده و در یخچال نگهداری کنید.