زیره سبز صادراتی برای درمان کچلی استفاده می شود

Cuminum cyminum و Carum carvi متعلق به خانواده Apaiaceae یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده در آسیا، آفریقا و اروپا هستند زیره و زیره از Cu. سیمینوم و کلسیم کاروی، به ترتیب، به عنوان ادویه های آشپزی محبوب باقی مانده است و همچنین از دوران باستان در مناطق مختلف جغرافیایی به طور گسترده در درمان فولکلور استفاده می شود.

مواد معطر موجود در این گیاهان توجه عظیمی از محققان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است تا کاربردهای درمانی زیره و زیره سبز صادراتی را که در چندین سیستم شفابخش بومی ثبت شده است، به طور تجربی تایید کنند این بررسی تلاش می‌کند تا بررسی‌های اخیر را برجسته کند که در آن‌ها، فعالیت‌های فارماکودینامیک متنوع زیره و زیره به‌طور عمده از ویژگی‌های دارویی تحسین‌شده آن‌ها در طب سنتی حمایت می‌کنند.

آیورودا یک سیستم درمانی هندی باستانی است که بر اساس خواص درمانی گیاهان و محصولات مشتق شده از گیاه است تعداد بسیار زیادی از گیاهان دارویی از جنس‌های مختلف طبقه‌بندی به اشکال مختلف در این درمان سنتی گنجانده شده‌اند که در سایر سیستم‌های پزشکی بومی دیگر که در آسیای جنوب شرقی انجام می‌شود، مانند سیستم‌های سیدا و یونانی نیز به آن‌ها تکیه می‌کنند.

در این درمان‌های سنتی، زیره و زیره زیره به‌طور برجسته‌ای نفخ‌آور، تهوع‌آور، ضد اسپاسم، قابض در نظر گرفته می‌شوند و در درمان ناراحتی‌های خفیف گوارشی، اسهال، سوء هاضمه، نفخ، حالت تهوع صبحگاهی، قولنج، سردرد سوء هاضمه و نفخ استفاده می‌شوند و گفته می‌شود برای ترویج جذب گیاهان دیگر و بهبود عملکرد کبد آنها همچنین در اختلالات برونش ریوی و به عنوان یک درمان سرفه و همچنین یک مسکن استفاده شده است.

گزارش شده است که بخارات حاصل از دانه های زیره در بیمارانی که از کمر و روماتیسم رنج می برند تسکین می دهد از آب زیره به عنوان وسیله ای برای داروهای اطفال استفاده می شود. به عنوان مخلوط با الکل و روغن کرچک، برای درمان گال استفاده شده است.