عروسی با رزماری تازه موجب قتل مادرشوهر شد

رزماری تازه گیاهی معطر و همیشه سبز بومی مدیترانه است. از آن به عنوان چاشنی آشپزی، برای ساخت عطرهای بدن و مزایای بالقوه آن برای سلامتی استفاده می شود.

رزماری عضوی از خانواده نعناع Lamiaceae به همراه بسیاری از گیاهان دیگر مانند پونه کوهی، آویشن، ریحان و اسطوخودوس است.

این گیاه نه تنها در غذاهای آشپزی مانند مرغ رزماری و گوشت بره طعم خوبی دارد، بلکه منبع خوبی از آهن، کلسیم و ویتامین B-6 است.

معمولاً به صورت یک گیاه خشک کامل یا عصاره پودری خشک تهیه می شود، در حالی که چای و عصاره مایع از برگ های تازه یا خشک تهیه می شود. طیف وسیعی از محصولات رزماری برای خرید آنلاین موجود است.

این گیاه از زمان های قدیم به دلیل خواص دارویی آن مورد استقبال قرار گرفته است. رزماری به طور سنتی برای کمک به کاهش درد عضلانی، بهبود حافظه، تقویت سیستم ایمنی و گردش خون و تقویت رشد مو استفاده می شد.

رزماری

حقایق سریع در مورد رزماری
رزماری گیاهی است چند ساله (بیش از 2 سال عمر می کند).
از برگ ها اغلب در آشپزی استفاده می شود.
مزایای سلامتی احتمالی شامل بهبود تمرکز، هضم و پیری مغز است.
دوزهای بسیار بالا ممکن است باعث استفراغ، کما و ادم ریوی شود.
این ویژگی مرکز دانش پزشکی نیوز امروز بخشی از مجموعه مقالاتی در مورد فواید سلامتی غذاهای محبوب است.

فواید
رزماری دارای برگ هایی به شکل سوزنی و گل های صورتی، سفید، آبی یا بنفش است.
رزماری دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی است.

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی

رزماری منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که تصور می شود به تقویت سیستم ایمنی و بهبود گردش خون کمک می کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که رزماری سرشار از آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در خنثی کردن ذرات مضر به نام رادیکال های آزاد دارد.

بهبود هضم

در اروپا، رزماری اغلب برای کمک به درمان سوء هاضمه استفاده می شود. در حقیقت، کمیسیون E آلمان، رزماری را برای درمان سوء هاضمه تایید کرده است. با این حال، باید توجه داشت که در حال حاضر هیچ مدرک علمی معناداری برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

تقویت حافظه و تمرکز

بر اساس تحقیقاتی که در Therapeutic Advances in Psychopharmacology Trusted Source بیان شده است، عطر رزماری می تواند تمرکز، عملکرد، سرعت و دقت و تا حدودی خلق و خوی افراد را بهبود بخشد.

حفاظت عصبی

دانشمندان دریافته اند که رزماری ممکن است برای مغز شما نیز مفید باشد. رزماری حاوی ماده‌ای به نام اسید کارنوزیک است که می‌تواند با آسیب رادیکال‌های آزاد در مغز مقابله کند.

برخی از مطالعات روی موش‌ها نشان داده‌اند که رزماری ممکن است برای افرادی که سکته مغزی را تجربه کرده‌اند مفید باشد. به نظر می رسد رزماری در برابر آسیب مغزی محافظت می کند و ممکن است بهبودی را بهبود بخشد.

جلوگیری از پیری مغز

برخی از مطالعات نشان داده اند که رزماری ممکن است به طور قابل توجهی به جلوگیری از پیری مغز کمک کند. منبع مورد اعتماد توانایی درمانی رزماری برای پیشگیری از آلزایمر امیدوار کننده است، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.