مادری که با شیلنگ گاز نسوز برای فرزند خود غذا درست کرد

شیلنگ گاز نسوز شیلنگی است که برای اهداف خاص حمل گاز از نقطه ای به نقطه دیگر با کمترین نشتی ساخته می شود. شیلنگ یک لوله استوانه ای انعطاف پذیر است که برای حاوی مواد مختلف استفاده می شود.

ساخت و انتخاب شیلنگ گاز چالش های خاصی را برای کسانی که نیاز به این کار دارند ایجاد می کند، زیرا ذرات گاز اغلب بسیار کوچک و متحرک هستند و می توانند به راحتی از کوچکترین شکاف نشت کنند. این امر به ویژه زمانی بد است که گاز یا گازهای حمل شده توسط شیلنگ قابل اشتعال یا انفجار باشد. این به ویژه می تواند یک مسئله مهم در آزمایشگاه ها و صنایع بزرگ باشد.

شیلنگ گاز را می توان از چند ماده مختلف ساخت. نگرانی اصلی این است که اطمینان حاصل شود که شیلنگ در هیچ نقطه ای نشتی ندارد. معمولاً از انواع پلاستیک و لاستیک به دلیل انعطاف پذیری، قیمت پایین و ساختار مقاوم در برابر نشتی برای ساخت شیلنگ استفاده می شود.

شیلنگ

فشار یکی دیگر از نگرانی های مهم در طراحی شیلنگ است، زیرا برخی از شیلنگ ها باید گازها را با فشارهای بسیار بالا بدون ترکیدن حمل کنند. گاهی اوقات، شیلنگ ها با سیم فولادی یا سایر مواد بادوام بافته می شوند تا توانایی حمل فشار بالا را افزایش دهند.

شیلنگ های گاز برای حمل گازهای مختلف در صنایع مختلف استفاده می شود و معمولاً در آزمایشگاه ها استفاده می شود. متخصصان بهداشت از شیلنگ های گاز با مکش قوی برای حذف اشکال مختلف زباله های آلی از بیماران خود استفاده می کنند. شیلنگ‌های گاز به افراد اجازه می‌دهند در مکان‌های دورافتاده زمانی که به مخازن اکسیژن یا سایر منابع اکسیژن از راه دور متصل هستند تنفس کنند. برای مثال غواصان از طریق شیلنگ گاز تنفس می کنند.

در بسیاری از موارد، شیلنگ‌های گاز نیاز به حمل گازهایی دارند که سمی، قابل اشتعال یا در غیر این صورت برای انسان خطرناک هستند. این می تواند چالش های زیادی را برای کسانی که آنها را طراحی و استفاده می کنند ایجاد کند و باید از اقدامات ایمنی زیادی استفاده کرد.

بدیهی است که آنها باید به گونه ای طراحی شوند که نشت نکنند، زیرا نشت باعث از دست رفتن چیزی خطرناک و احتمالاً ارزشمند می شود. همچنین، آنها باید در برابر شکستگی مقاوم باشند. شیلنگ گاز اغلب با فلز تقویت می شود تا از دست نخورده ماندن آن در هنگام برخورد کسی با آن یا وقوع حادثه مشابه اطمینان حاصل شود.

یکی از مکان های دشوار برای وجود شیلنگ گاز، فضای بیرونی است. مهندسان برای برنامه های فضایی مختلف باید هنگام طراحی شیلنگ های خود با کمبود فشار خارجی مقابله کنند. نمی توان اشتباه کرد، زیرا این شیلنگ ها اغلب اکسیژن را به فضانوردان منتقل می کنند یا سایر گازهای حیاتی را در جاهایی که نیاز دارند حمل می کنند.