مردی با مصرف زیره سیاه خودکشی کرد

شواهد در حال افزایش از مزایای بالقوه غذاهای کاربردی یا مواد مغذی برای سلامت و بیماری‌های انسان پشتیبانی می‌کنند.

زیره سیاه (Nigella sativa L.)، یک گیاه دارویی بسیار با ارزش با طیف وسیعی از فواید سلامتی، توجه روزافزونی را از سوی افراد آگاه به سلامت، جامعه علمی و صنایع داروسازی به خود جلب کرده است.

اثرات دارویی پلیوتروپیک زیره سیاه و جزء فعال زیستی اصلی آن تیموکینون (TQ) با توانایی آنها در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب و ارتقای ایمنی، بقای سلولی و متابولیسم انرژی آشکار شده است که زمینه ساز فواید سلامتی متنوعی است، از جمله محافظت در برابر اختلالات متابولیک، قلبی عروقی، گوارشی، کبدی، کلیوی، تنفسی، تولید مثلی و عصبی، سرطان و غیره. علاوه بر این، زیره سیاه به عنوان یک پادزهر عمل می کند و سمیت های مختلف و عوارض جانبی ناشی از دارو را کاهش می دهد.

زیره

با وجود پیشرفت های قابل توجه در فواید دارویی، این گیاه معجزه آسا و اجزای فعال آن هنوز با کاربرد بالینی خود فاصله دارند. این بررسی با برجسته کردن روندهای تحقیقاتی در زیره سیاه و بازبینی پروفایل های فیتوشیمیایی آغاز می شود. پس از آن، ویژگی‌های دارویی و مزایای سلامتی زیره سیاه و TQ به طور انتقادی بررسی می‌شوند.

ما فارماکولوژی مولکولی را برای به دست آوردن بینشی در مورد مکانیسم اساسی مزایای سلامتی مرور می کنیم. مسائل مربوط به تداخلات دارویی گیاهی-دارویی فارماکوکینتیک، تحویل دارو، و ایمنی نیز مورد توجه قرار گرفته است. با شناسایی شکاف های دانش، تلاش فعلی ما تحقیقات آینده را برای پیشبرد کاربردهای بالقوه زیره سیاه و TQ در سلامت و بیماری ها هدایت می کند.

پادشاهی گیاهی علاوه بر حفظ تعادل محیط و تامین اکسیژن حیاتی، نقش اساسی در رژیم غذایی انسان ایفا می کند و به عنوان منبع اجتناب ناپذیر داروهای مدرن عمل می کند.

غذاهای گیاهی نیازهای اساسی تغذیه ای را برآورده می کنند، بدن را سالم نگه می دارند و با تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر طیف وسیعی از بیماری ها محافظت می کنند.