هدیه کت زنانه زمستانه ترامپ به دخترش

طبق آمار، رومانیایی‌ها 60 درصد بیشتر از ابتدای دهه 2000 لباس می‌خرند و خیلی بیشتر از نیاز واقعی، نگهداری و استفاده از لباس‌ها برای مدت بسیار کمی.

لباس نشان دهنده محل ملاقات عمومی و خصوصی است، اشیایی هستند که بدن ما را در جامعه نشان می دهند و چیزهای زیادی می گویند: چه ترجیحات شخصی داریم، چه تصویری از خود می خواهیم ایجاد کنیم، چه با قوانین اجتماعی مطابقت داشته باشیم یا نه، شاید حتی چه وضعیت اجتماعی و اقتصادی داریم اما لباس ها هم شرایط تولیدشان را نشان می دهد.

شما می توانید ببینید که یک لباس چگونه دوخته شده است، مواد از چه الیافی ساخته شده است، حاوی چه مقدار پلاستیک است، چقدر به ما سفر کرده است، و با یک چشم نزدیک تر همچنین می توانید ببینید که کارخانه ای که در آن لباس تولید شده است.

چگونه به نظر می رسد و حتی برای مثلاً یک کت زنانه زمستانه چقدر آب مصرف شده است: 7000 لیتر آب! یعنی آبی که انسان تقریباً در 10 سال می خورد! و سالانه 2 میلیارد کت تولید می شود.

کت زنانه

برای یک تی شرت، 2700 لیتر آب در تولید نیاز است! و آب تنها یکی از منابع مورد نیاز در تولید لباس است در فرآیند رنگرزی، 1.7 میلیون تن مواد شیمیایی برای 400 میلیارد متر مربع منسوجات، به اندازه تحویل سالانه صنعت استفاده می شود.

با این حال، طبق گفته صلح سبز، تنها 340 میلیارد متر مربع در واقع استفاده می شود اتحادیه اروپا تنها داده ها را تأیید می کند و تخمین می زند که بین 10 تا 20 درصد از مواد نساجی تولید شده هدر می رود.

در بخش بازیافت، اعداد و ارقام به همان اندازه غم انگیز است: اگرچه 95 درصد از آنچه که در محل دفن زباله قرار می گیرد قابل بازیافت است، تنها 15 درصد از زباله های نساجی دوباره استفاده می شود. و در هر ثانیه، در این سیاره، معادل یک کامیون پر از منسوجات به محل های دفن زباله یا زباله سوز پرتاب می شود.

طبق آمار، زباله‌های نساجی در سطح جهان 5 درصد از کل زباله‌ها را تشکیل می‌دهند که منبع عظیمی از آلودگی است و بر اساس آمار، پس از صنعت نفت در رتبه دوم قرار دارد. تأثیر صنعت مد بر محیط زیست بسیار زیاد است، زیرا مسئول 20 درصد فاضلاب و 10 درصد انتشار کربن است که بیش از مجموع حمل و نقل هوایی و دریایی است. صنعت همچنین دومین مصرف کننده بزرگ آب در جهان است.