پنج حقیقت شگفت انگیز در مورد قارچ

در طول تاریخ، قارچ ها اهداف زیادی را داشته اند، از رژیم های غذایی مفید گرفته مثل تن ماهی و قارچ تا استفاده به عنوان دارو. در این قسمت پادکست، با لانگ لیت وون از نروژ، که تجربه خود را در مورد اینکه چگونه به او کمک کردند تا بر اندوه خود غلبه کند،

عمیق‌تر به کاربرد آنها می‌پردازیم. سفری الهام بخش از رشد قارچ و سوگواری. در حالی که هنوز چیزهای زیادی برای کشف علم در مورد اعضای جذاب خانواده قارچ ها وجود دارد، اما حقایق زیر را در مورد یکی از شناخته شده ترین اعضای این پادشاهی می دانیم: قارچ.

انواع قارچ

رشد قارچ روی درخت
تخمین زده می شود که قارچ ها در حدود 1.5 میلیارد سال پیش از حیوانات جدا شده اند. قارچ‌ها بخشی از خانواده قارچ‌ها هستند که یک پادشاهی کامل و جدا از گیاهان هستند. قلمرو قارچ ها از قارچ ها، گلسنگ ها، مخمرها، زنگ های گیاهی، کپک ها و لک تشکیل شده است. قارچ ها بدن میوه قارچ ها هستند و عمر کوتاهی دارند تا اسپور تولید کنند تا قارچ بتواند گسترش یابد.

به گفته دانشمندان، سلول های قارچ به طرز شگفت آوری شبیه سلول های انسان هستند. تخمین زده می شود که قارچ ها در حدود 1.538 میلیارد سال پیش، 9 میلیون سال دیرتر از گیاهان، از حیوانات جدا شدند. و برخلاف گیاهان که می توانند فتوسنتز کنند، حیوانات و قارچ ها هر دو برای انرژی به منابع غذایی خارجی وابسته هستند. قارچ ها همچنین حاوی ماده ای به نام کیتین در دیواره سلولی خود هستند که در اسکلت خارجی حشرات، عنکبوت ها و سایر بندپایان نیز وجود دارد.

قارچ ها بخش کوچکی از شبکه هستند که به درختان اجازه می دهد با هم ارتباط برقرار کنند. در زیر یک قارچ منفرد شبکه وسیعی وجود دارد که می تواند هکتارها پخش شود. از رشته های نازکی به نام میسلیوم تشکیل شده است که گیاهان مختلف را در یک جنگل به هم متصل می کند. آنها رابطه مفیدی با قارچ ها دارند، زیرا گیاهان قندهای غنی از کربن را به قارچ ها می دهند و در مقابل قارچ ها مواد مغذی گرفته شده از خاک را برای گیاهان فراهم می کنند.

نحوه صادرات قارچ

برخی از قارچ ها در تاریکی می درخشند
حدود 80 گونه قارچی به عنوان بیولومنسانس شناخته شده اند.

دانشمندان با مطالعه دو گونه از این قارچ ها در برزیل و در جنوب ویتنام دریافتند که این قارچ ها حاوی ترکیبی به نام لوسیفرین و آنزیم اکسیداتیو لوسیفراز هستند.

وقتی این دو با اکسیژن مخلوط می شوند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می شود که نور ساطع می کند.