چای ایرانی در ترکیه از ناب ترین نوع چای می باشد

طبق تحقیقات، چای سبز از انواع چای ایرانی در ترکیه می باشد که عصاره چای سبز می توانند چربی سوزی و سرعت متابولیسم را افزایش دهند.

با این حال، برخی از مطالعات روی چای سبز هیچ افزایشی در متابولیسم نشان نمی‌دهند، بنابراین اثرات ممکن است از فردی به فرد دیگر و همچنین نحوه تنظیم مطالعات متفاوت باشد.

شناخته شده است که کافئین همچنین می تواند عملکرد فیزیکی را با بسیج اسیدهای چرب از بافت چربی و در دسترس قرار دادن آنها برای استفاده به عنوان انرژی بهبود بخشد.

از آنجایی که چای سبز می تواند سرعت متابولیسم را در کوتاه مدت افزایش دهد، منطقی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که چای سبز می تواند به کاهش چربی بدن به خصوص در ناحیه شکم کمک کند.

چای سبز به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود، اما مطالعات نشان می دهد که مصرف چای سبز با آهن رژیمی ممکن است در واقع مزایای چای سبز را کاهش دهد.

اگر چای سبز را بعد از یک وعده غذایی غنی از آهن بنوشید، ترکیب اصلی موجود در چای به آهن متصل می شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، چای سبز پتانسیل خود را به عنوان یک آنتی اکسیدان از دست می دهد.

برای بهره مندی از مزایای چای سبز، بهتر است آن را با غذاهای غنی از آهن مصرف نکنید.

غذاهای غنی از آهن شامل گوشت قرمز و سبزیجات با برگ های تیره مانند کلم پیچ و اسفناج هستند (همین نتایج در مورد مکمل های آهن نیز صدق می کند).

محققان دریافته اند که EGCG (ترکیب اصلی در چای سبز) به شدت میلوپراکسیداز را مهار می کند، آنزیم پیش التهابی که توسط گلبول های سفید در طول التهاب آزاد می شود.

هنگامی که EGCG و آهن به طور همزمان مصرف می شوند، EGCG متصل به آهن توانایی خود را برای مهار میلوپراکسیداز از دست می دهد. با افزودن به این پیچیدگی، آنها کشف کردند که EGCG همچنین می تواند توسط پروتئین میزبان غیرفعال شود که در شرایط التهابی بسیار فراوان است.

بیماری التهابی روده (IBD) با التهاب مزمن دستگاه گوارش مشخص می شود که منجر به اسهال خونی، درد، خستگی ، کاهش وزن و سایر علائم از جمله کمبود آهن (کم خونی) می شود.

برای بیماران مبتلا به IBD معمول است که مکمل های آهن تجویز شود.

در این سناریو، مصرف همزمان چای سبز و مکمل‌های آهن نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا این دو ماده مغذی یکدیگر را به هم متصل کرده و از بین می‌برند.

برای بیمارانی که هم مکمل آهن و هم چای سبز مصرف می کنند، مهم است که بدانند چگونه یک ماده مغذی بر دیگری تأثیر می گذارد.

فواید چای سبز به فراهمی زیستی اجزای فعال آن بستگی دارد و این موضوع فقط به این نیست که چه می خوریم، بلکه در چه زمانی می خوریم و چه چیز دیگری با آن می خوریم.