کشمش تازه و نقش آن در خاتمه جنگ جهانی دوم

کشمش چه فوایدی دارد؟ آیا کشمش تازه برای کم خونی مفید است؟ کدام کشمش مفیدتر است؟ در اینجا فواید و کاربردهای کشمش آورده شده است:

کشمش که به شکل خشک شده انگور معروف است دارای 2 نوع مختلف سیاه و زرد است کشمش که در دستور پخت شیرینی مانند کیک، کلوچه و کمپوت استفاده می شود نیز به صورت ساده مصرف می شود.

بنابراین، کشمش برای چه چیزی مفید است؟ در اینجا فواید و مصرف شگفت انگیز کشمش آورده شده است:

خواص کشمش چیست؟
خوردن کشمش می تواند گرسنگی را کاهش دهد و با تغییر هورمون هایی که بر سیری اثر می گذارند، انرژی دریافتی را با غذا کاهش دهد، که می تواند به حفظ وزن بدن کمک کند.
می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد کشمش به دلیل ترکیبات فنلی و محتوای فیبر بالا، پارامترهای سلامت قلب و عروق را با افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما و کاهش سطح کلسترول تام و LDL، فشار خون سیستولیک و مولکول های مرتبط با پاسخ التهابی تنظیم می کند.

 

کشمش دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​است (GI 49-69) برای بیماران دیابتی یا کسانی که مقاومت به انسولین دارند، کشمش یک انتخاب سالم است زیرا فیبر و ظرفیت آنتی اکسیدانی بالای آن و همچنین GI ممکن است با خطر کمتر دیابت نوع 2 مرتبط باشد.
پتانسیل محافظت از سلامت دندان را دارد به دلیل فعالیت ضد باکتریایی، احتمال کم چسبندگی به دندان و PH دهان زیر آستانه آسیب رساندن به مینای دندان، از سلامت دهان و دندان حمایت می کند.

از سلامت روده حمایت می کند و در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند محتوای پری بیوتیک بر میکروبیوتای روده تأثیر مثبت می گذارد کشمش خشک شده در آفتاب حاوی 5.7 گرم پری بیوتیک (فیبر غیرقابل هضم) در هر 100 گرم است.
آنتی اکسیدان و ضد باکتری است، این خواص از محتوای ترکیبات فنلی آن ناشی می شود کشمش غذایی با بالاترین ترکیبات فنلی در بین موارد مورد مطالعه است (mg/kg) کشمش > ترهنا > آلو خشک > زردآلو خشک > انگور قرمز > فلفل کاپیای تازه  انگور تازه.

سطوح ترکیبات فنلی کل بین انواع کشمش متفاوت است، به طوری که کشمش سفید دارای کمترین ارزش و کشمش قرمز دارای بالاترین ارزش است با ظرفیت آنتی اکسیدانی، کشمش سفید کمترین ارزش را دارد، در حالی که کشمش قرمز بالاترین ارزش را دارد.