کمپوست قارچ روند افزایشی کلسیم به خاک می دهد

قارچ روی چه چیز دیگری رشد می کند؟ خوب، تعدادی چیزهای مختلف، همه آنها قبل از استفاده پاستوریزه می شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ باکتری در آن وجود ندارد تا در محیط مرطوب قالب ایجاد کند و همین امر باعث افزایش قیمت کمپوست قارچ می شود.

تفاله های قهوه یک گزینه بستر محبوب است، به ویژه در میان پرورش دهندگان قارچ خانگی، زیرا به راحتی در مقادیر کمتر در دسترس هستند.

کافی شاپ های زنجیره ای بزرگ، تفاله های قهوه را به صورت رایگان در بسیاری از مناطق کشور در دسترس قرار می دهند. به سادگی این تفاله های قهوه را پاستوریزه کنید، و شما شروع یک محیط پرورش قارچ را خواهید داشت.

گرد و غبار چوب سخت، نارگیل مخلوط با ورمیکولیت، و انواع کودهای دامی (اگرچه بیشتر اسب و مرغ) نیز در پایه کمپوست قارچ استفاده می شود.

سایر محصولات مورد استفاده شامل پیت ماس، پوست برنج یا پنبه دانه، کنجاله کلزا یا سویا و غیره است.

این مواد نه تنها برای تولید یک بستر قارچ باکیفیت کمپوست می شوند، بلکه بعداً به باغچه اضافه می شوند و مواد آلی زیادی به خاک شما می دهند.

کمپوست قارچ خود جایگزین مناسبی برای خاک نیست. در حالی که برای رشد قارچ بسیار خوب عمل می کند، اما برای سایر گیاهان چندان خوب نیست.

یک ترکیب خوب از 25 درصد کمپوست قارچ مصرف شده به 75 درصد خاک، نسبت خوبی برای شروع استفاده در ظرف است، و می توانید آن را از آنجا به خوبی تنظیم کنید.

در حالی که قابلیت کود کمپوست قارچ کم است، هنوز هم وجود دارد.

این یک کود کند رهش در سطح 2-1-1 است. فلزات سنگین آن کم است، اما می تواند نمک های محلول بیشتری نسبت به سایر کودها داشته باشد.

سطح pH کمپوست قارچ حدود 6.6 است که آن را در محدوده خنثی قرار می دهد.

کمپوست قارچ که در خاک مخلوط می شود، منبعی از مواد آلی در دسترس را فراهم می کند که آب را حفظ می کند و به اصلاح خاک های رسی مانند در طول زمان کمک می کند.

با این حال، نباید برای جایگزینی کمپوست استاندارد شما استفاده شود. در واقع می تواند آب زیادی را برای خاک شما نگه دارد و می تواند غرقاب شود و برای گیاهان مشکل ساز شود.

  • منابع 
  1. Mushroom Compost: What It Is, What It Does, And How To Make It